10 Stories

by The Reckless Famous

/
  • Digital Album
    Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.
    Purchasable with gift card

      $9 CAD  or more

    You own this

     

1.
<THE 9INE TO 5IVE> Another day, another dollar, Another day on the grind… And were on to the next show, Paid to rock all night This one, is for you, who Work the 9 ta 5, And ALL the rest of you, Working with no end in sight! Let the sound of this rock and roll Take you away! Let the rhythm and the soul of the music go! Take you to your special place! Let the sound of this rock and roll, Take you away! Let the rhythm and the soul of the music go! Take you to your special place! We just want, to rock and roll… We just want, to lose control… So let us be young, and let us be wild! We livin’ in Bliss, Serenading the world through our lips! And you’ll never, You’ll never forget our kiss! Let the sound of this rock and roll Take you away! Let the rhythm and the soul of the music go! Take you to your special place! Let the sound of this rock and roll, Take you away! Let the rhythm and the soul of the music go! Take you to your special place! <Solo> Close your eyes… and let it take you under, Let it all go… no need to wonder, Wake up and smell the roses! … I don’t care if anyone notices… Don’t let it sit there, your mind no more… Sitting in your heart, weighing you down to bottom of the ocean floor, Crushed underneath the pressure of it all, oh no… you just gotta let it go, just gotta let it go!Let the sound of this rock and roll Take you away! Let the rhythm and the soul of the music go! Take you to your special place! Let the sound of this rock and roll, Take you away! Let the rhythm and the soul of the music go! Take you to your special place!!
2.
SexyTime?! 03:37
<SEXYTIME?!> I need to find a way, I need to find a way, i gotta break away and loose this beast. I need to get gone! get! get gone! I need ta, get gone and lose myself! I need to find that one, find that one, to be my one and only, and only for this one song. I want ya so bad, so! so bad! I want ya so damn bad right now! We came, and we saw. We're gonna conquer this all. I said we came, and we saw, we're gonna conquer this all. And everyone wants a piece of the band, But you better be clear what you mean. Cause we come too far, to care if you're ass falls, You better get down on your knees! I'mma gonna rock this shit! And i'mma do it well! And i'mma strut this shit and i'mma do it well! And I don't care what you, think if you couldn't tell. So throw your hands up and raise a little hell, come on!!!!
3.
Wild Child 04:11
<WILD CHILD> I’mma WILD CHILD! HEY! HEY! HEY! HEY! HEY! HEY! Sweat ‘em out and don’t let ‘em in! And imma drift home on yo stream! That Holy Air done purged my lungs, And suddenly I can see and she said “Take my hand and come with me, And I’mma doctor, your darkest dreams”Quest to seek my inner freak, Oh her words gonna set me free, she made a… Well made me a WILD CHILD! Now if I gotta go, then I gotta run! I’mma venture out that front door, to where no one’s ever gone! She made me a Wild Child! Now I party all night long! And I’mma rock n roll till the break of dawn! Cuz I’mma, I’mma, I’mma Wild CHILD!!!!! Dream on, now were gone! Before the morning light, And I’mma ride off on the wind! Anywhere that you wanna go, you better keep up if you can, and she said, “Here’s the whole world I got it in my hands, so come along and come with me, Safe from the darkness, let the rock n roll set you free!” She made me a…YAH!!!! Well made me a WILD CHILD! Now if I gotta go, then I gotta run! I’mma venture out that front door, to where no one’s ever gone! She made me a Wild Child! Now I party all night long! And I’mma rock n roll till the break of dawn! Cuz I’mma, I’mma, I’mma Wild CHILD!!!!! <SING WITH US> Hold me close… Tell me where you wanna go… And let the Love flow… For the whole world to know… I said hold me close, tell me where you wanna go! And let the love flow, For the whole world to know! <The JUMP> Cuz I’m… cuz I’m… Cuz I’m!!!! A WILD CHILD! We’ll she made a Wild CHILD!!!! Well made me a WILD CHILD! Now if I gotta go, then I gotta run! I’mma venture out that front door, to where no one’s ever gone! She made me a Wild Child! Now I party all night long! And I’mma rock n roll till the break of dawn! Cuz I’mma, I’mma, I’mma Wild CHILD!!!!!
4.
<ALMOST FAMOUS> the smokey room, dim and inspiring, oh fill your cups with smiles we confide in, and you should of been there, feel the pieces come alive in them, and every other moment i swear will never be the same again! Yeah! Wave your hands and raise them high and the world, it falls out the back of your mind, alright! You’re almost famous, that reckless ride! My ode to love, to forever love me right, you're almost famous! yeah! The foggy room the beautiful butterflies reminiscent of the feelings, i dare not describe! and all the story book endings couldn't cover up the messed up underdog beginnings… so i'mma let it simmer here... just SIMMER!!!! Yeah! Wave your hands and raise them high and the world, it falls out the back of your mind, alright! You’re almost famous, that reckless ride! My ode to love, to forever love me right, you're almost famous! yeah! Voices crescendo that radical sooth take me away on the rise that came from me and you never look back stay flying high flying high like your soaring through the SKY!!!!!!! See we are almost famous, ah yeah!
5.
<NUMBER 1 FAN> They said to follow down, The yellow brick road, Where dreams were made true, As the stories go, Dem tails of love, and rock and roll, But be careful what you wish for, Be careful what you wish for… I gotta know if im your number one man, Imma love you baby the best way I can, I aint here to hurt ya baby, oh no! Here I am, Your Number One Fan! She was beautiful, a perfect way, Perfect for me, like sun shining when it rains. I got so lost in, those beautiful eyes! So damn lost in, those beautiful lies! Then the morning after the darkness was filled, With the good smoke & sweat, Moving to the music with our drinks and our cigarettes, That good stuff of legend! You never forget, you’ll never ever forget, oh no! <The Slide Guitar> She said I… I’m no good for you, Cuz when you take me home, I’ll leave you in the mornin’, Feelin’ lonely cuz I left so soon And I don’t wanna nobody, I don’t wanna hurt nobody!!Cuz I’m… I’m no good for you! … but… I wanted ta know if im your number one man baby I wanted love you… the best way I can, oh you know I can Aint here to hurt ya babe, oh no! So here I am, Your Number One Fan! Now I can’t get you out of my head, my Number 1 Fan… And you said you’d never leave me my bed, My Number 1 Fan… All hung up left me Swingin’ in the wind …ahh damn…
6.
RainDrops 02:57
<RAIN DROPS> Rain Drops fall, Singing my song, Shooting sounds, taking me around the world, I wanna go for a ride, I’m feeling so alive, And I’m lovin’ all your noises, sweet voice saying “give it right back to me”, I wanna that high, I wanna feel that vibe Intensity burning, oh there’s a fire inside!!!! Feel that power going stronger and stronger, In my finger going lower and lower, Down yo skin, scream louder and louder, than rolling thunder, Feel that power going stronger and stronger, In my finger going lower and lower, Down yo skin, scream louder and louder, than rolling thunder, Make yah want to remember… All the pretty rain drops <Solo> Take control and don’t let go, conduct this spectacle, erect the flag pole, show me them tricks you know, feeling that passion deep, and that vertical is so steep, reaching that highest peak, and then feel it all pouring out, eruption! Rocking the beat like sexual seduction, elaborating on interpretive body motions, our body motion is causing such a commotion, so for the moment let’s stop… Feel that power going stronger and stronger, In my finger going lower and lower, Down yo skin, scream louder and louder, than rolling thunder, Feel that power going stronger and stronger, In my finger going lower and lower, Down yo skin, scream louder and louder, than rolling thunder, Make yah want to remember… All the pretty rain drops <Solo>
7.
<STARTED WITH A KISS> Ooo I see you babe, you are in my mind, make me come alive, Ooo I see you , with yo’ presence serenadin’ the world around ya, OOO I SEE YOU BABE! Electrified! My senses, so insanely! Maybe we could under the moonlight, where you can save me, oh save! Ha! Take me with you babe, I’ll love you all night long, You can tie me up in your room, but only after the show is done ha! OooOoO! That silky red skin!!!! Babe-bah(x3)! Where have you been!? I’ve been waiting for someone like you! Been waiting! SO LONG! Fell in love! With how your love brought me too my knees! Light me up! When talk dirty me …It started with a kiss!!!! We were only there for the night; both knew exactly what we wanted And I almost didn’t notice that sparkle, in your eye, Like a golden light shining down, from the sky!!!! <Solo> When you took my heart, We didn’t waste no time with those… Romanticized lies… Fell in love! With how your love brought me too my knees! Light me up! When talk dirty me …It started with a kiss!!!! We were only there for the night; both knew exactly what we wanted And I almost didn’t notice that sparkle, in your eye, Like a golden light shining down, from the sky!!!!
8.
Better Off 03:51
<BETTER OFF> Sound likes we are, Slowing down, We arrived in town, The train has pulled in… but this is the end now. This is our stop, And we’re off… We part… The conclusion of our brief love, I’m Ashamed! Of the tears that I made you cry, Them tears that drowned my lonely mind, That (blank) expression, somehow I saw your face, I couldn’t find! the words! to save the day… Now she’s has gone… so far away… I shouldn’t have said, it was better off that way, Scare of change! What would it break me or make me? Could you have saved me? the wind has taken me there recently… the places you were, perhaps we passed without noticing! I’m Ashamed! Of the tears that I made you cry, Them tears that drowned my lonely mind, That (blank) expression, somehow I saw your face, I couldn’t find! the words! to save the day… Now she’s has gone… so far away! I can hear voices in my minds!!!! Saying this is not what you want! What have you done!? This is all wrong… Perhaps it’s better off that way… and I don’t know what to say… Just that… I’m Ashamed! Of the tears that I made you cry, Them tears that drowned my lonely mind, That (blank) expression, somehow I saw your face, I couldn’t find! the words! to save the day… Now she’s has gone… so far away…
9.
On My Way 04:08
<ON MY WAY> I know what I want. I know what I need. I know I don’t get much, But I am where I’m supposed to be. Ain’t no worry on my mind! Oh no, don’t worry about me, Imma get mine, Away from their petty strife! Let it be, errythang gon’ be all right! All I need is my jeans, my shades and my steady ol’ kicks, And I’ll be on my way… I’m on my way! Wake up to the fresh air, And the sun in the morning sky and I wonder where we are going next! Never stopping till the day we die. So saddle up your ride and fly, We can go all day and all night, yeah we doin’ all right! All I need is my jeans, my shades and my steady ol’ kicks, And I’ll be on my way… I’m on my way! <Solo> It was dark out, when the Tour pulled up… A train of three couches and a couple semi-trucks, oh yeah… And in the night, a distant shine! And the sounds of 60 thousands Freaking oUT!! Oh they rockin’ out… I don’t know where we’re going, But that’ll be just fine, Cuz anywhere! … that’s where I’ll want to be, Let loose your dreams… Let your heart sing, Let loose your dreams! Let your heart sing!!!! All I need is my jeans, my shades and my steady ol’ kicks, And I’ll be on my way… I’m on my way!!!!!!!

about

so this is our origin story...

credits

released November 30, 2016

Written by:
Adam Jack, Preston (Starchief) Spyglass, Darren Prosper, Jessica Seesequasis, & Kyle Wuttuenee.

Recorded & Produced by:
Nebulus Entertainment (Jared Robinson) & the Reckless Famous.

This Album is was made possible by the Creative Saskatchewan Commercial Sound Recording Grant (2016).

license

all rights reserved

tags

about

The Reckless Famous Saskatoon, Saskatchewan

... reckless dreams

famous roads...

contact / help

Contact The Reckless Famous

Streaming and
Download help

Report this album or account